گروه تهران غرب
گروه تهران غرب
ابتدای بلوار همیلا

بلوار همیلا پونک | دلیل محبوبیت این محله چیست؟

اطلاعات کامل درباره محله همیلا پونک 

بلوار همیلا پونک نام محله ای است در غرب تهران و بخش شرقی محله پونک که یک محدوده دارای تراکم پایین جمعیتی می باشد . این محدوده در واقع بخش لوکس نشین محله پونک بشمار می آید .

محله همیلا پونک یک موقعیت خاص نسبت به سایر لوکیشن های منطقه دارد . این موقعیت بدین دلیل است که همیلا از قدیم جزو محدوده پونک بشمار می آید .

اما بخش بزرگی از محله پونک در منطقه 5 تهران قرار دارد و بخش کوچکی از آن نیز که به محله همیلا معروف است در منطقه 2 تهران قرار دارد . این موضوع باعث می شود که محله همیلا پونک همانند یک جزیره در سطح منطقه 2 تهران باشد .

همشهریان عزیز تهرانی این محله را با نام بلوار همیلا می شناسند . در هیچ منبعی نیز درباره این نقطه از محله پونک بطور کامل و جامع اطلاعاتی ثبت نشده است .

به همین دلیل گروه تهران غرب در این مقاله قصد دارد شما همراهان عزیز را بطور کامل با این محله آشنا کند . اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشد ، اطلاعات مفیدی را در مورد این لوکیشن لوکس و مجلل کسب خواهید کرد .

خیابان اسلامیان در بلوار همیلا

تاریخچه بلوار همیلا پونک به چه زمانی بازمی گردد ؟

قدمت محله پونک به به یک دهستان با همین نام بازمی گردد که در مقاله محله پونک بطور کامل بدان اشاره کردیم . محدوده همیلا پونک نیز در گذشته جزو باغات دهستان پونک بوده است .

کم کم که ساخت و ساز در محله پونک رونق پیدا کرد ، این باغات در همیلا نیز جای خود را به آسمان خراش ها و سازه های نوساز دادند . در حال حاضر در محله همیلا فقط دو باغ بزرگ وجود دارند که مالک شخصی دارند .

محله همیلا پونک بواسطه اینکه در کنار رودخانه دره فرحزاد قرار دارد ، باغات بسیاری در این منطقه قرار داشتند که امروزه همگی تخریب شدند . اما سازه هایی که بجای این باغات ساخته شدند دارای چشم اندازهای بسیار تماشایی می باشند .

موقعیت جغرافیایی محله همیلا پونک را بطور کامل مورد بررسی قرار می دهیم

جغرافیای محدوده همیلا پونک بدین قرار است که این محله از جانب شمال به محله طالقانی واقع در منطقه 2 تهران می رسد . از جانب جنوب نیز همیلا به لوکیشن شهرک هما می رسد که این شهرک نیز جزو منطقه 2 می باشد .

در مسیر غرب ، محله همیلا به بزرگراه اشرفی اصفهانی منتهی می شود که پرترددترین بزرگراه در غرب تهران بشمار می آید و در واقع شاهراه ارتباطی مناطق غرب تهران است .

از سمت شرق نیز محله همیلا پونک به رودخانه دره فرحزاد می رسید که امروزه در این دره ، یک بوستان بسیار شکیل ساختند که بوستان طبقاتی نهج البلاغه معروف می باشد .

رابطه تنگاتنگ محله همیلا پونک با بوستان نهج البلاغه غیر قابل کتمان است

بوستان طبقاتی نهج البلاغه منطقه ایست که همگان محله همیلا پونک را با این بوستان می شناسند . زیرا بخش شرقی جغرافیای محله همیلا به همین بوستان زیبا منتهی می باشد .

در ضمن ، ساختمان های مسکونی و اداری که در این محله ساخته شدند و هم اکنون نیز در حال افزایش هستند ، از جانب شرق دارای چشم اندازهای تماشایی بوستان نهج البلاغه هستند .

در کل بوستان نهج البلاغه برای محله همیلا یک امتیاز بزرگ محسوب می شود . املاکی که در نزدیکی و در جوار این بوستان ساخته می شوند نیز از دید کارشناسان ارزنده تر از نقاط دیگر می باشند .

پارک نهج البلاغه در کنار محله همیلا

قیمت املاک منطقه همیلا پونک به چه صورت می باشد ؟

محدوده همیلا پونک نسبت به دیگر لوکیشن های محله پونک دارای بالاترین قیمت ها می باشد . البته در بخش از پونک که به بلوار کمالی شرقی معروف است و در منطقه 5 تهران قرار دارد نیز قیمت املاک بسیار بالاتر از نقاط دیگر است .

اما گرانترین سازه ها و املاک را در کل محله پونک چه در منطقه 5 و چه در منطقه 2 تهران ، لوکیشن همیلا پونک به خود اختصاص می دهد . این سازه ها اکثرا در جوار بوستان نهج البلاغه قرار دارند .

هم اکنون در تاریخ آبان ماه سال 1402 ، قیمت برخی از سازه های نوساز در همیلا که نزدیک پارک نهج البلاغه هستند ، به متری 230 میلیون تومان نیز می رسد . سازه های بین متراژ 100 تا 140 متر دارای این قیمت می باشند .

 

قیمت واحدهای ریزمتراژ در محله همیلا چگونه است ؟

قیمت آپارتمان های ریزمتراژ نیز در این محدوده بسیار بالاتر از سایر نقاط پونک هستند . البته در نزدیکی بوستان نهج البلاغه نقشه واحدها و قواره زمین ها بصورتی است که متراژ ریز در آنها بسیار اندک یافت می شود .

آپارتمان های ریزمتراژ در محله همیلا پونک بیشتر در بخش غربی محله یافت می شوند . البته در بخش شمالی همیلا نیز سازه های شامل آپارتمان های ریزمتراژ وجود دارند که دارای سن بالایی هستند .

داخل واحدهای ریزمتراژ محله همیلا پونک

ساخت و ساز در لوکیشن همیلا پونک چقدر گسترده است ؟

در این محدوده ، ساخت و ساز رونق بالایی دارد . این رونق تقریبا از ابتدای سال 1395 شدت گرفت . هنگامی که شهرداری تهران برای سازندگان در تهران شرایط ارزنده ای را جهت ساخت و ساز مهیا کرد .

در بخش شرقی محله همیلا پونک یعنی نزدیک به بوستان نهج البلاغه تقریبا 80 درصد سازه ها نوسازی شدند . این ساختمان ها اکثرا دارای 5 طبقه هستند و بصورت مجتمع های 10 تا 50 واحدی خلق می شوند .

در بخش غربی نیز که در امتداد بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار دارد ، ساخت و ساز همچنان با قدرت و سرعت بالایی تداوم دارد . در این بخش از همیلا هنوز تعداد زیادی از سازه ها دارای سن و سال بالایی هستند .

سازه های محدوده همیلا پونک همگی توسط سازندگان مطرح و بنام منطقه 2 تهران خلق می شوند . سازندگانی که در ساخت و ساز هیچ کم و کاستی ندارند و از بهترین متریال برای ساخت کمک می گیرند .

 

با اماکن شاخص محله همیلا پونک آشنا شویم

اماکن شاخص و شریان های اصلی که در این محله قرار دارند شامل اماکن فرهنگی ، مذهبی و تجری می شوند . این اماکن را بطور دقیق بررسی می کنیم .

امازادگان عینعلی و زینعلی (ع) پونک

این محل مذهبی یکی از اماکنی است که در کل تهران آشنای عموم مردم می باشد . آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی در انتهای خیابان چهارباغ در بخش شمال غربی این محله قرار دارد .

دانشگاه آزاد همیلا ( مجتمع دانشگاهی آیت الله هاشمی رفسنجانی )

این مجتمع دانشگاهی متعلق به ارگان دانشگاه آزاد اسلامی می باشد . دانشگاه آزاد همیلا تقریبا در قلب محله همیلا واقع می باشد و در بلوار امام حسن (ع) قرار دارد .

مرکز اداری تجاری همیلا سنتر

این مرکز اداری تجاری نیز از اماکن شاخص این لوکیشن بشمار می آید که یک ماه پیش تکمیل گردید و هم اکنون می توانید برای خرید واحدهایش اقدام کنید .

مرکز همیلا سنتر در تقاطع خیابان پارک و بلوار همیلا یا همان بلوار فلاح زاده قرار دارد .

مرکز خرید همیلا سنتر

بوستان طبقاتی نهج البلاغه پونک

یکی از اماکن شاخص در شهر تهران بوستان نهج البلاغه می باشد که در این محله قرار دارد . این بوستان تشریفاتی در دره فرحزاد قرار دارد و از ابتدا تا انتهای دره امتداد دارد . بوستان نهج البلاغه دارای فازهای مختلف نیز می باشد .

مجموعه تفریحی فرهنگی هویزه پونک

یکی از مراکز فرهنگی تفریحی که بر بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار دارد ، مجموعه هویزه می باشد که در این محدوده قرار دارد . این مجموعه متعلق به کارکنان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی می باشد .

ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر تهران

پلیس مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز در این محدوده قرار دارد که ساختمان مرکزی این ارگان بر بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار دارد . این ساختمان نیز کمی بالاتر از مجموعه هویزه قرار دارد .

بلوار همیلا ( بلوار فلاح زاده ) در کجای محله همیلا پونک قرار دارد ؟

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم ، اکثر هموطنان عزیزمان محله همیلا پونک را با نام بلوار همیلا می شناسند . بلوار همیلا یا همان بلوار فلاح زاده در قلب محله قرار دارد .

بلوار فلاح زاده دقیقا در بخش شرقی میدان پونک قرار دارد . اگر بزرگراه اشرفی اصفهانی را از لاین جنوب به شمال به سمت بالا ادامه دهیم به میدان پونک می رسیم .

میدان پونک دارای یک چهارراه می باشد که یک چراغ قرمز دارد . دقیقا به چراغ قرمز که رسیدید باید به دست راست بپیچید تا وارد بلوار همیلا ( فلاح زاده ) شوید .

بلوار فلاح زاده را که به سمت شرق ادامه دهید به یک تقاطع می رسید دارای یک چراغ قرمز که این تقاطع ، تقاطع خیابان همیلا و خیابان پارک می باشد . مجتمع اداری تجاری همیلا سنتر نیز در این تقاطع قرار دارد .

خیابان فلاح زاده را که همینطور ادامه دهیم ، در انتهای خیابان به یکی از ورودی های بوستان نهج البلاغه خواهیم رسید . پس نتیجه می گیریم که این بلوار یکی از شریان های اصلی منطقه می باشد .

ابتدای بلوار همیلا در میدان پونک

خرید آپارتمان در محله همیلا پونک را نیز مورد بررسی قرار می دهیم

خرید و فروش آپارتمان در محله همیلا پونک همانند سایر نقاط لوکیشن پونک بسیار پر رونق می باشد . دیگر هر کسی در ایران می داند که منطقه 5 تهران بعنوان منطقه سرمایه گذاری در عرصه املاک در کشور شناخته می شود .

این لوکیشن نیز با اینکه در منطقه 2 تهران قرار دارد ، اما چون در جوار بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار دارد ، رونق خرید و فروش املاک و مستغلات منطقه 5 تهران به این محله نیز می رسد .

این روزها خرید واحد ریزمتراژ در این محله از خرید واحدهای دارای متراژ بالاتر بیشتر رونق دارد . زیرا فعلا بازار ملک و مسکن در رکود فصلی خود قرار دارد و اکثر خریداران ، واحد ریزمتراژ جهت سرمایه گذاری خریداری می کنند .

اما در کل این محله یکی از بهترین محله ها جهت خرید ملک چه برای سکونت و چه برای سرمایه گذاری می باشد . چون هم ساخت و ساز در این محله رونق بالایی دارد و هم این محله یک محله بااصالت است .

خرید آپارتمان در محله همیلا پونک

در پایان مقاله

گروه تهران غرب سابقه ای چندین ساله در خرید و فروش املاک و مستغلات در سطح منطقه 5 و منطقه 2 تهران دارد . این گروه بزرگ عاملیت رسمی و مجاز پیش فروش پروژه های ملکی در تهران نیز هست .

شما همراهان محترم که قصد خرید و فروش املاک و مستغلات در مناطق 1 تا 5 تهران و منطقه 22 تهران را دارید ، می توانید با کارشناسان خبره و کارکشته گروه تهران غرب ارتباط برقرار کنید .

کارشناسان گروه تهران غرب شما عزیزان را در بهترین مسیر خرید و سرمایه گذاری قرار می دهند . ارزنده ترین آپارتمان ها چه از لحاظ نور و نقشه و چه از نظر قیمت به شما عزیزان معرفی خواهد شد .

گروه تهران غرب سعی بر این داشته و دارد که بهترین خاطره ها را از خرید و فروش و سرمایه گذاری در املاک برای شما همراهان عزیز رقم بزند . این تنها رسالت گروه ماست .

(( اعتبار گروه ما ، اعتماد شماست ))

مدیریت وبسایت گروه تهران غرب

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *