گروه تهران غرب
گروه تهران غرب
محله باغ فیض

محله باغ فیض | محله سرسبز با دسترسی فوق العاده

محله باغ فیض دارای چه مشخصه هایی در منطقه می باشد ؟

محله باغ فیض یکی از محله های سرسبز و دارای وسعت اندک نسبت به سایر لوکیشن های پونک می باشد . در این محدوده در سال های اخیر ، ساخت و ساز ملکی رونق بسیاری دارد .

محله باغ فیض در گذشته یک روستای پر از دار و درخت بود و تا دهه 30 خورشیدی نیز بافت سنتی خود را حفظ کرد . 

البته هنوز هم این بافت در باغ فیض وجود دارد . از نشانه های این بافت سنتی می توان به مغازه های بقالی ، قصابی و کلا دکان های بازارچه ای در این منطقه اشاره کرد .

از نشانه های قدمت بالای محله باغ فیض ، یک درخت توت است که در میدان اصلی باغ فیض قرار دارد . این دخت نمادی است بر قدمت 700 ساله این محله .

لوکیشن باغ فیض دارای اصالت بالایی تسبت به سایر لوکیشن های منطقه می باشد و در کنار محله پونک ، از قدمت بالایی برخوردار است . این محله نیز تقریبا قدمتی چندصد ساله دارد .

گروه تهران غرب در این مقاله قصد دارد شما همراهان گرامی را بطور کامل و جامع با محله باغ فیض آشنا کند . این محله را جزء به جزء برای شما عزیزان شرح می دهیم .

امکانات و اماکن محله باغ فیض را در یک نگاه بشناسیم

مراکز خرید

محله باغ فیض دارای مجتمع ها و پاساژهای بسیاری برای خرید مایحتاج روزانه و لوکس می باشد . همانند کیف و کفش  و لباس و … مهم ترین مراکز خرید این محله بدین شرح می باشند :

1 – مرکز خرید تجاری تیراژه در اشرفی اصفهانی

2 – مرکز خرید آرمان در اشرفی اصفهانی

3 – مرکز خرید تجاری کوروش در بزرگراه شهید ستاری

پارک ها و اماکن تفریحی

این محله سرسبز دارای بوستان ها و فضاهای سبز بسیاری است که مردم محله جهت تفریح ، پیاده روی و دورهمی های دوستانه به این مکان ها می آیند . این اماکن بدین شرح می باشند :

1 – بوستان شمشاد در خیابان 22بهمن

2 – پارک فرشته در خیابان مهستان

3 – بوستان میخک در اشرفی اصفهانی

4 – پارک نوید در بزرگراه شهید ستاری

5 – پارک مهتاب در خیابان جنت

6 – بوستان ایثار در خیابان ایثار

و بزرگ ترین و مهم ترین بوستان باغ فیض نیز پارک کاج می باشد که در بلوار خلیل آبادی است .

بیمارستان ها و مراکز درمانی محله باغ فیض

در محله باغ فیض اگر ساکنین محله خدایی ناکرده ناخوش احوال باشند ، دسترسی به مراکز درمانی برایشان بسیار مطلوب و آسان است . مراکز درمانی این محله بدین شرح می باشند :

1 – مرکز پزشکی محله باغ فیض

2 – بیمارستان سلامت فردا در خیابان ناطق نوری

3 – درمانگاه فروغ درمان

4 – بیمارستان آفتاب

جغرافیای محله باغ فیض را روی نقشه ببینیم و بررسی کنیم

جغرافیای محله باغ فیض بدینگونه است که این محله از جانب شمال به محله پونک میرسد . از جانب جنوب ، این محله به خیابان پیامبر دسترسی دارد .

سمت غرب این شهرک به بزرگراه شهید ستاری منتهی می شود و از سمت شرق نیز محله باغ فیض به بزرگراه اشرفی اصفهانی دسترسی دارد .

این محله دقیقا در قلب منطقه پنج شهرداری تهران قرار دارد . همین موضوع ، دسترسی های ارزنده ای را برای محله باغ فیض رقم می زند .

با اماکن شاخص محله باغ فیض آشنا شویم

اماکن شاخص محله باغ فیض شامل اماکن مذهبی ، فرهنگی و مراکز خدمات عمومی می شوند . این اماکن شاخص را بطور کامل مورد بررسی دقیق قرار می دهیم .

امامزادگان حمیده خاتون و سید جعفر

این آستان امامزاده یکی از باصفاترین آستان امامزادگان در تهران می باشد . زیرا در حیاط این مجموعه ، یک رودخانه نیز در جریان می باشد .

بیمارستان سلامت فردا

این بیمارستان نیز از سری بیمارستان های مجهز در تهران می باشد که در سال 1392 آغاز بکار کرد . این مجموعه درمانی در بخش جنوبی محله قرار دارد .

پمپ بنزین 

این جایگاه سوخت نیز یکی از اماکن شاخص در  محله باغ فیض بشمار می رود . این پمپ بنزین در شمالی ترین بخش محله قرار دارد .

پاساژ ( مرکز خرید ) بزرگ تیراژه

مرکز خرید بزرگ و قدیمی تیراژه که در واقع یک ساختمان چند طبقه است  ، یکی از اماکن شاخص این محله بحساب می آید . در این مرکز خرید ، بورس کالای خاصی  وجود ندارد .

مرکز خرید کوروش مال

مرکزخرید کوروش مال نیز همانند پاساژ تیراژه ، یک مجموعه بزرگ دارای واحدهای تجاری بسیار می باشد .

این پاساژ چند طبقه نیز در بخش جنوبی محله قرار دارد و از دو سمت بزرگراه های شهید ستاری و شهید حکیم دسترسی مستقیم دارد .

سرای محله باغ فیض

این سرای محله نیز اندکی پایینتر از بیمارستان سلامت فردا قرار دارد . در این مکان نیز تمامی اعمال و امور فرهنگی پیگیری و تدریس می شود .

اماکن دیگری نیز در این محله وجود دارند که دیگر با نام اماکن شاخص آنها را نمی شناسیم . همانند باشگاه تنیس ، باغ گلاریس و …

پاساژ تیراژه در باغ فیض

شریان ها و خیابان های اصلی محله باغ فیض را بهتر بشناسیم

باغ فیض دارای چند خیابان اصلی می باشد که نقاط مختلف این محله را به هم وصل می کنند .این خیابان ها را بررسی می کنیم .

خیابان اکبری

این خیابان در شمالی ترین نقطه محله قرار دارد . انتهای این خیابان به خیابان بهمن می رسد که به گلستان ها و کوچه پمپ بنزین راه دارد .

22 بهمن

این خیابان یکی از شریان های اصلی محله می باشد که از شرق تا غرب محله امتداد دارد . تقاطع های اصلی محله نیز بیشتر در این مسیر اصلی قرار دارند .

باهنر

این شریان در بخش جنوبی محله قرار دارد . خیابان باهنر نیز همانند خیابان 22بهمن از شرق تا غرب باغ فیض امتداد دارد .

پیامبر مرکزی

خیابان پیامبر مرکزی در جنوبی ترین بخش محله قرار دارد . این خیابان از بزرگراه شهید حکیم آغاز می شود و تا خیابان شهید ستاری امتداد دارد .

امیر ابراهیم

امیر ابراهیم یکی از شریان های اصلی شمالی – جنوبی محله می باشد . این شریان از خیابان 22بهمن آغاز می شود و به خیابان باهنر ختم می شود .

ناطق نوری

ناطق نوری هم یک شریان اصلی می باشد که تقریبا از شمال تا جنوب محله امتداد دارد . این مسیر از خیابان 22بهمن آغاز می شود و تا خیابان حصارکی ادامه دارد .

ایثار

این خیابان نیز در غربی ترین لوکیشن محله قرار دارد و از خیابان 22بهمن تا بلوار خلیل آبادی امتداد دارد . خیابان ایثار نیز یک مسیر اصلی از شمال به جنوب محله می باشد .

میدان شهدای باغ فیض

این میدان در واقع تنها میدان در محله باغ فیض می باشد که در تقاطع خیابان های 22بهمن ، عدل جنوبی و ناطق نوری قرار دارد .

بلوار خلیل آبادی

بلوار خلیل آبادی هم در جنوب محله قرار دارد و می توان گفت که یکی از شریان های اصلی در باغ فیض می باشد . این بلوار از خیابان امیر ابراهیم تا بزرگراه ستاری امتداد دارد .

در محله باغ فیض خیابان های دیگری نیز وجود دارند که بعنوان شریان های فرعی می شناسیم . اما این مسیرهایی که نام بردیم در واقع اصلی ترین شریان های محله می باشند .

خرید آپارتمان در محله باغ فیض

در این محله ، رونق خرید و فروش املاک و مستغلات به دو بخش تقسیم می شود . اولین لوکیشن ، بخش اول این محله که دارای رونق خوبی در خرید و فروش آپارتمان است ،

این بخش بیشتر سمت غرب و شمال غربی محله می باشد که ساخت و ساز در این محدوده بسیار رونق دارد .

بخش دیگر محله باغ فیض ، بخش سنتی یا به اصطلاح بافت قدیمی این محله می باشد . در این محله ساخت و ساز آنچنان رونقی ندارد .

زیرا ساکنین این محدوده بقول معروف پایبند به اصول سنت گرایی هستند . همین مساله باعث می شود که در این نقطه ساخت و سازی صورت نگیرد .

خرید آپارتمان در باغ فیض

قیمت واحدهای مسکونی در باغ فیض چگونه است ؟

در بحث قیمت اگر بخواهیم قیمت واحدهای مسکونی این محله را بدست بیاوریم ، ابتدا باید قیمت واحدهای نوساز را بدانیم .

سپس از روی قیمت واحدهای نوساز قیمت دیگر واحدها را بدست می آوریم . بدین صورت که به ازای هر سال که از ساخت ملک می گذرد ، مبلغ دو میلیون تومان از قیمت نوساز کم می شود .

خرید آپارتمان ریز متراژ در باغ فیض از دید سرمایه گذاری ارزنده است ؟

این محله دارای لوکیشنی است که مملو از واحدهای ریز متراژ می باشد و طبعا هرکجا که واحد ریز متراژ در منطقه خودنمایی می کند ، آن منطقه خوراک ویژه سرمایه گذاری است .

خرید آپارتمان های 40 تا 50 متری در باغ فیض قطعا سود هنگفتی را  در کوتاه مدت به سرمایه گذاران می رساند .

خرید آپارتمان های 50 تا 60 متری نیز همین روال را طی می کند . اما اصطلاحا فروش و جابجایی این بازه از متراژ ، اندکی نسبت به متراژ 40 تا 50 متر خواب بیشتری خواهد داشت .

آیا سرمایه گذاری در محله باغ فیض پونک آینده دار است ؟

بطور کلی در مقالات مختلف در گروه تهران غرب گفتیم که منطقه 5 تهران سالهاست با اختلاف از مناطق دیگر ، برترین منطقه از دید سرمایه گذاری پیرامون بازار ملک و مسکن است .

حال این محله نیز در منطقه 5 تهران قرار دارد . پس در نتیجه این لوکیشن نیز واحدهای مسکونی ، تجاری و اداری اش خوراک ویژه سرمایه گذاری هستند .

سرمایه گذاران محترم می توانند امور سرمایه گذاری ملکی خود را در دو مسیر پیش ببرند . اولین مسیر ، سرمایه گذاری در سازه های آماده منطقه می باشد .

دومین مسیر نیز که بسیار امن و ارزنده می باشد ، پیش خرید واحدهای مسکونی ، اداری و تجاری در پروژه های معتبر از سازندگان مطرح کشور همانند حاج رحیم قربانی می باشد .

از طریق این دو مسیر ، هر سرمایه گذاری که در منطقه 5 تهران و بخصوص در محدوده پونک و باغ فیض خرید انجام دهد ، در کوتاه مدت سودی کلان نصیبش می شود .

دسترسی های محله باغ فیض پونک چگونه است ؟

دسترسی هایی که در منطقه 5 تهران می بینیم ، بدون شک بهترین دسترسی ها هستند . حال این دسترسی می خواهد دسترسی به وسائط نقلیه عمومی باشد یا دسترسی به بزرگراه ها .

محله باغ فیض نیز از نظر دسترسی به بزرگراه ها و شریانهای اصلی در بهترین موقعیت قرار دارد .

زیرا این محله بین چهار بزرگراه اشرفی اصفهانی ، شهید ستاری ، شهید حکیم و شهید همت قرار دارد . 

                                                         

دسترسی باغ فیض پونک به مترو ، اتوبوس و تاکسی

این محله از لحاظ دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی ، در موقعیت بسیار مطلوبی قرار دارد .

دسترسی این محله به ایستگاه تاکسی جلوی درب بیمارستان سلامت فردا می باشد . دسترسی به ایستگاه های اتوبوس نیز در این لوکیشن بسیار سهل و آسان می باشد .

درباره دسترسی به ایستگاه مترو نیز باید گفت که از ایستگاه مترو اشرفی اصفهانی در چهارراه مرزداران و پیامبر تا این محله ، با پای پیاده فقط 5 دقیقه راه است .

دسترسی به مراکز تفریحی ، آموزشی ، مذهبی و فرهنگی نیز که در سطح منطقه 5 زبانزد است . باغ فیض نیز از این قاعده مستثنی نیست .

و در انتهای مطلب

درباره جزء به جزء مسائل مختلف این محله صحبت کردیم و اطلاعات مفیدی را پیرامون این محله کسب کردیم .

حال گروه تهران غرب از شما همراهان عزیز تقاضا دارد که جهت انجام هرگونه خرید و فروش و سرمایه گذاری در منطقه 5 تهران حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید .

کارشناسان و کارگزاران گروه تهران غرب بصورت شبانه روزی در تلاش هستند که بهترین مشاوره ها را با رصد شبانه روزی بازار به شما عزیزان ارائه کنند .

امید است که با کمک یکدیگر بتوانیم خاطره ای خوش از سرمایه گذاری و خرید را برای شما همراهان همیشگی گروه تهران غرب رقم بزنیم .

(( ما از ابتدا تا انتهای مسیر در کنارتان خواهیم ماند ))

مدیریت وبسایت گروه تهران غرب

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *