گروه تهران غرب
گروه تهران غرب
ابتدای خیابان طالقانی محله چهاردیواری

محله طالقانی پونک | محله ای در شمال غرب پونک | بررسی صفر تا صدی محله پونک

توضیحات جامع درباره محله طالقانی پونک توسط گروه تهران غرب

محله طالقانی پونک نام محله ای در شمال غربی کلان شهر تهران می باشد که در بخش شمالی محله پونک قرار دارد . این محله را بیشتر با بافت اداری و تجاری می شناسند تا با بافت مسکونی .

این محله را به این دلیل با این نام می شناسیم که یکی از خیابان های اصلی محدوده نام طالقانی را یدک می کشد . این منطقه دقیقا در پایین محدوده چهاردیواری پونک واقع می باشد .

در قدیم به این محدوده نیز همانند محدوده های دیگر پونک گفته میشد . زیرا از بزرگراه شهید حکیم تا سیمون بولیوار دهی بود به نام ده پونک . حال بخشی از این محدوده را با نام محله طالقانی پونک می شناسیم .

دره فرحزاد در کنار محله چهاردیواری

پیش از هر چیز ابتدا قدمت منطقه طالقانی را بررسی کنیم

قدمت محله هایی همانند پونک جنوبی و شمالی ، همیلا و محله طالقانی همگی همانطور که گفتیم به ده پونک برمی گردد . زیرا این محله ها در قدیم اصلا وجود نداشتند و فقط همین روستای تاریخی در این مکان خودنمایی می کرد .

ده پونک از ابتدای دره فرحزاد آغاز میشد و تا بزرگراه شهید حکیم امتداد داشت . در اوایل سال 1330 و در دوران پهلوی دوم کم کم باغات این روستا از بین رفتند و جای خود را به ساختمان های نو دادند .

از آن زمان تا به امروز نیز تنها دو یا چند باغ در این محدوده باقی ماندند و تمامی باغات را مالکینش خشکاندند و در آنها آسمان خراش های بلندی را ساختند . این ساختمان ها امروزه جزو گرانترین املاک منطقه می باشند .

پس از اینکه محله باکس پونک و همیلا از ساختمان های نو تقریبا اشباع شدند ، اهالی کم کم به سمت فرحزاد آمدند . در نتیجه محله طالقانی پونک نیز مملو از ساختمان ها و آسمان خراشها گردید .

خیابان طالقانی محله چهاردیواری پونک

موقعیت جغرافیایی خیابان طالقانی پونک دقیقا کجاست ؟

این محله در اصل از شمال تا جنوبش بین بزرگراه نیایش و بلوار سیمون بولیوار قرار دارد . از جانب شرق و غرب نیز بین بوستان نهج البلاغه و بزرگراه اشرفی اصفهانی می باشد .

همسایه های محله طالقانی پونک نیز از شرق محله سعادت آباد ، از غرب پونک شمالی ، از شمال محله فرحزاد و از جنوب نیز محله پونک می باشند . این محدوده در منطقه 2 شهرداری تهران واقع می باشد .

دسترسی های محله طالقانی پونک از جهات مختلف چگونه می باشند ؟

از نظر دسترسی بزرگراهی و دسترسی به شریان های اصلی منطقه ، محله طالقانی پونک در شرایط بسیار خوبی قرار دارد . در کل تمامی محله ها در منطقه پنج تهران چنین شرایطی دارند .

این محله به بزرگراه های مهم تهران همانند بزرگراه های یادگار امام ، اشرفی اصفهانی ، شهید ستاری ، شهید باکری ، نیایش ( آیت الله رفسنجانی ) و شهید همت دسترسی سریع و مستقیم دارد .

منطقه تفریحی فرحزاد و منطقه تفریحی پارک کوهسار ، بوستان طبقاتی نهج البلاغه و امامزاده داود نیز از جمله دسترسی های تفریحی محله طالقانی پونک پونک می باشند .

دسترسی به مراکز خرید نیز در این محدوده بسیار عالی است . پاساژ بزرگ بوستان ، پاساژ تیراژه ، مرکز خرید نور ، مجتمع تجاری آرمان و مجتمع بزرگ تجاری نیایش نیز بیخ گوش این محله قرار دارند .

ورودی بوستان نهج البلاغه در نزدیکی محله طالقانی پونک

خیابان های اصلی طالقانی پونک کدام خیابان ها هستند ؟

محله طالقانی پونک چون یک محله کوچک می باشد و وسعت زیادی ندارد ، خیابان های اصلی کمی دارد . اما اصلی ترین خیابان این محله خیابان طالقانی می باشد .

دومین خیابان اصلی در این محله نیز خیابان رزمندگان است . در اصل خیابان طالقانی در بخش غربی این محله قرار دارد و خیابان رزمندگان در شرق می باشد .

محدوده طالقانی پونک دیگر خیابان اصلی ندارد و دو سری از مجموعه کوچه ها و خیابان های فرعی بین دو خیابان اصلی و دیگری نیز در جنوب محله قرار دارند .

مجموعه اول از کوچه یکم تا کوچه هفتم در جنوب محله واقع می باشند . مجموعه دوم نیز از خیابان یکم تا خیابان هفدهم بین خیابان های طالقانی و رزمندگان قرار دارند .

خیابان رزمندگان در محله طالقانی پونک

از اماکن شاخص محله طالقانی پونک چه می دانید ؟

منطقه طالقانی پونک اماکن شاخص زیادی ندارد و همانطور که گفتیم این به دلیل وسعت کم این محله می باشد . بیشتر اماکن شاخص این منطقه نیز برج های مسکونی اش هستند .

البته در این محله و در بخش جنوب آن ، مرکز معاینه فنی نیایش را داریم . بوستان فادیا نیز نزدیک به همین مرکز معاینه فنی قرار دارد که از اماکن شاخص این لوکیشن می باشد . بوستان رزمندگان را نیز در شمال محله داریم .

در کوچه هفتم و کوچه فرحناز برج های امید و پارادایس در بین سازه های منطقه 5 خودنمایی می کنند . برج های نیایش و مجموعه برج های رانا نیز از دیگر شاخصه های محله طالقانی پونک می باشند .

مجموعه مسکونی اسپینل و برج باغ مسکونی آنا نیز تقریبا در بخش شمالی محله قرار دارند که شاخص محله می باشند . مسجد بقیه الله در نزدیکی خیابان پنجم و آزمایشگاه پرتو دانش را نیز در این محله همه می شناسند .

مسجد بقیه الله در محله طالقانی پونک

خرید خانه در لوکیشن طالقانی پونک به چه شکل می باشد ؟

لوکیشن طالقانی پونک از آنجا که بخشی از منطقه 2 شهرداری تهران می باشد ، با اینکه در نزدیکی پونک قرار دارد اما قیمت آپارتمان ها و برج های مسکونی اش یک سر و گردن از خانه های منطقه 5 بالاتر است .

برج سازی در این محدوده چند سالی است که رونق خاصی دارد . زیرا این محدوده بسیار سرسبز و دارای آب و هوای خوب بواسطه نزدیکی به بوستان نهج البلاغه و فرحزاد است .

قیمت آپارتمان های داخل برج ها تقریبا با قیمت آپارتمان های معمولی حدود 20% تفاوت دارند . در حال حاضر و در آبان ماه سال 1402 قیمت یک واحد آپارتمان نوساز در سازه های معمولی محله طالقانی پونک به متری 150 الی 170 میلیون تومان می رسد .

در این محله برج هایی نیز موجود می باشند که قیمت یک واحد آپارتمان در این برج باغها به متری 240 میلیون تومان نیز می رسد . شاید این موضوع عجیب بنظر برسد . اما قیمت خانه های منطقه 2 تهران به همین منوال می باشد .

برج باغ پارادایس در محله طالقانی پونک

سرمایه گذاری ملکی در منطقه طالقانی پونک آیا توجیه اقتصادی دارد ؟

محدوده طالقانی پونک چون نزدیک به محله های منطقه 5 تهران است ، سرمایه گذاری های ملکی در این منطقه نیز بسیار است . هر کجا نیز که خرید و فروش ملک و املاک بسیار بالا باشد ، آن منطقه از دید سرمایه گذاری ایده آل خواهد بود .

در ابن محله هم سرمایه گذاری در آپارتمان های داخل برج پرسود و ارزنده می باشد و هم سرمایه گذاری در آپارتمان های معمولی فاقد مشاعات عالی است .

زیرا بواسطه خرید و فروش بالا و گسترده ای که در این محدوده انجام می شود ، همانند خانه های منطقه 5 تهران ، قیمت املاک منطقه طالقانی پونک نیز بصورت تصاعدی رشد می کند .

همین موضوع برای سرمایه گذارانی که بدنبال سازه های به قیمت و آماده می گردند کافیست که به این محله تمایل خاصی نشان بدهند . البته باید یادمان باشد که در هر منطقه ای باید بدنبال ملک به قیمت بگردیم .

کوچه های محله طالقانی پونک

و در سخن پایانی

گروه تهران غرب در بخش املاک و مستغلات از شما خریداران و سرمایه گذاران گرامی که قصد سرمایه گذاری و خرید در محدوده طالقانی پونک پونک را دارید تقاضایی دارد .

شما عزیزان می توانید با کارشناسان گروه تهران غرب تماس حاصل فرمایید تا آپارتمان های به قیمت و زیر قیمت در این محله را به شما معرفی کنند و یک سرمایه گذاری ارزنده را به شما هدیه کنند .

تیم ما سالهاست تمام تلاش خود را بکار گرفته تا بهترین خاطره را برای شما بزرگواران از سرمایه گذاری های ملکی پرسود و هیجان انگیز به یادگار بگذارد .

(( اعتبار ما ، اعتماد شماست ))

مدیریت وبسایت گروه تهران غرب

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *